FANDOM

Słowniczek:

A Edytuj

  • Aleja Konstelacji (ang. Constellation Lane) – droga na terenie Gwiezdnej Akademii.
  • Arbiter (ang. Ranker) – urządzenie służące do bezstronnego oceniania różnych konkurencji i typowania zwycięzców.
  • Archiwum Iluminacji (ang. Illumination Library) – biblioteka w Gwiezdnej Akademii.
  • Astralne marakasy – instrument, na którym gra Gemma.
  • Astrobabeczki (ang. Astromuffin) – ciastka podawane w Niebiańskiej Kafeterii.
  • Astrokulary ochronne – okulary ochronne.
  • Astrośnik – danie serwowanie w Niebiańskiej Kafeterii.
  • Aureolium – największy budynek na terenie kampusu Gwiezdnej Akademii. Odbywaja się w nim zajęcia.
  • Autor życzenia (ang. Wisher) – Życzeniowiec, który ma życzenie nadające się do darowania.

B Edytuj

  • Bal Wschodzącej Gwiazdy (ang. Shining Star Dance) – wspólna impreza uczniów z Gwiezdnej Akademii i Szkoły Gwiazd.
  • Bamowiec – roślina iglasta.
  • Błękitnik – kwiat ogrodowy.
  • Błysk (ang. Zing) – aromatyczny napój spożywany na śniadanie, na ciepło albo na zimno.
  • Błyskotki (ang. Glimmerworm)
  • Błyskawiczny transporter wertykalny (ang. Flash Vertical Mover)– superszybki środek transportu podobny do windy ze Świata Życzeń.
  • Błyskolew (an. Glion) – łagodne stworzenie z lśniącą różnokolorową grzywą, z wyglądu podobne do lwa żyjącego z Świecie Życzeń.
  • Błyszczoły (ang. Glitterbees) – owady lubiące błękitniki. Blue-and-orange-striped bugs that pollinate Starland flowers and produce a sweet substance called delicata.
  • Błyskotost – przyrządzana na gorąco kromka chleba, posypana błyszczącą przyprawą ze słodkiej, aromatycznej przyprawy.
  • Błyszczek (ang. Glowfur) – niewielkie, pokryte futrem stworzonko o delikatnych skrzydełkach.
  • Boheminella – lśniący kwiat w kolorze lawendy, osobisty życzykwiat Sage.
  • Bot-bot – robot pełniący różne funkcje.
  • Brokatowy prysznic (ang. Sparkle shower) – prysznic czystej energii, którego regularne stosowanie pomaga zachować Gwiezdnemu Ludowi nieziemski blask.
  • Burza solarna (ang. Solar flare) – mina wyrażająca złość i irytację.

C Edytuj

  • Crupiskierki – chrupiąca słodko-słona przekąska.
  • Cyberdziennik – notatnik, w którym Star Darlings zapisują swoje spostrzeżenia dotyczące Świata Życzeń.
  • Cyberzapaśnicy (ang. Cyber-wrestlers) – popularna zabawka dla dzieci w Gwiezdnej Krainie.
  • Cykl życia (ang. Cycle of Life) – okres życia mieszkańców Gwiezdnej Krainy.
  • Czas Cieni (ang. Time of Shadows) – najchłodniejsza pora roku, podobna do zimy znanej ze Świata Życzeń.
  • Czas Nowych Początków (ang. The Time of New Beginning) – pora roku, podobna do wiosny znanej ze Świata Życzeń.
  • Czas Przemian (ang. The Time of Letting Go) – pora roku, podobna do jesieni znanej ze Świata Życzeń.
  • Czas Świateł (ang. The Time of Lumiere) – najcieplejsza pora roku w Gwiezdnej Krainie, przypominacjąca lato w Świecie Życzeń.

D Edytuj

  • Dom życzeń (ang. Wish-House) – miejsce, w którym są przechowywane i pielęgnowane kule życzeń, do momentu, gdy rozbłysną.
  • Dormitorium Małej Niedźwiedzicy (ang. Little Dipper Dorm) – budynek, w którym mieszkają uczennice pierwszego i drugiego roku.
  • Dormitorium Wielkiej Niedźwiedzicy (ang. Big Dipper Dorm) – budynek, w którym mieszkają uczennice trzeciego i czwartego roku.
  • Drzewo kalejdoskopowe (ang. Kaleidoscope tree) – piękny i niezwykle rzadki gatunek drzewa, którego kwiaty co chwila zmieniają barwę.
  • Dzieci z Andromedy – książki z klasyki literatury dziecięcej, opowiadająca o przygodach małej dziewczynki i jej błyskolwa.
  • Dzień Słońca (ang. Starshine Day) – święto obchodzone w najcieplejszy dzień Czasu Świateł.
  • Dżudżowoc – owoc jadalny.

E Edytuj

  • Energia życzeń (ang. Wish Energy) – pozytywna energia uwalniana po darowaniu życzenia, potrzebna mieszkańcom Gwiezdnej Krainy.

F Edytuj

  • Festiwal Iluminacji (ang. Festival of Illumination) – święto spędzane w rodzinnym gronie, przypadające w połowie Czasu Cieni.
  • Flet gwiezdny – instrument z dziurkami w kształcie gwiazd.
  • Fluorańcza (ang. Glorange) – owoc podobny do pomarańczy, z którego robi się sok często podawany na śniadanie.
  • Fluzel (ang. Floozel) – odpowiednik miliona w Świecie Życzeń.

G Edytuj

  • Galiop (ang. Galliop) – błyszcząca istota podobna do konia ze Świata Życzeń.
  • Gammachrupki (ang. Gamma-chips clusters) – przysmak Leony, przyrządzany przez jej mamę.
  • Glamora-ora – popularny cel turystów w Gwiezdnej Krainie, synonim luksusu.
  • Gorzkulka – owoc, który zaraz po zerwaniu jest niejadalny, ale może zostać przetworzony na smaczny dżem.
  • Góry Kryształowe (ang. Crystal Mountains) – najpiękniejsze góry w Gwiezdnej Krainie. Wznoszą się po drugiej stronie Jeziora Świetlistego, nad którym jest usytuowana Gwiezdna Akademia.
  • Grzmiące Błyskolwice (ang. Glowin' Glions) – reprezentacja Gwiezdnej Akademii w piłce gwiezdnej.
  • Gwiazdastycznie (ang. Starlicious) – fantastycznie, cudownie.
  • Gwiazdeit – minerał.
  • Gwiazder (ang. Star-Zap) – najnowocześniejszy komunikator używany przez mieszkańców Gwiezdnej Krainy.
  • Gwiazdko miła, gwiazdko na niebie, swoje życzenie dziś ślę do ciebie. Gwiazdko na niebie, gwiazdko miła, obyś życzenie me spełniła – zaklęcie wypowiadane przez Star Darlings. Umożliwia przemianę wyglądu mieszkanek Gwiezdnej Krainy podczas podróży do Świata Życzeń.
  • Gwiazdochód (ang. Starcar) – główny środek transportu w Gwiezdnej Krainie.
  • Gwiazdy na niebie/O jasna gwiazda; Supernowa (ang. Oh My Star; OMS) – powiedzenie.
  • Gwiezdna Akademia (ang. Starling Academy) – najbardziej prestiżowa, czteroletnia żeńska szkoła z internatem, której program opiera się na nauce darowania życzeń.
  • Gwiezdna Kraina (ang. Starland) – ciało niebieskie o nieregularnym kształcie, zamieszkane przez Gwiezdny Lud; dzięki jasnożółtej poświacie z daleka przypomina gwiazdę.
  • Gwiezdna minuta (ang. Starmin) – jednostka czasu.
  • Gwiezdna plastyka – przedmiot wykładany w Gwiezdnej Akademii.
  • Gwiezdna sekunda (ang. Starsec) – jednostka czasu.
  • Gwiezdne Miasto (ang. Starland City) – największe miasto i stolica Gwiezdnej Krainy, skąd pochodzą Sage, Libby i Adora.
  • Gwiezdny Dziedziniec (ang. Star Quad) – centralne miejsce w Gwiezdnej Akademii.
  • Gwiezdny dzień (ang. Starday) – jednostka czasu.
  • Gwiezdny jarmuż (ang. Comet kale)
  • Gwiezdny Lud (ang. Starlings) – mieszkańcy Gwiezdnej Krainy.
  • Gwiezdny marmur – materiał budowlany.
  • Gwiezdny szlak! – powiedzenie wyrażające zdenerwowanie, złość.
  • Gwieździście (ang. Starmendous) – świetnie, wspaniale.

H Edytuj

  • Haroblikowy burger (ang. Druderwomp burger) – danie serwowanie w Niebiańskiej Kafeterii, przygotowywane z warzywa.
  • Holo- – pierwszy człon wyrazów oznaczających coś, co ma postać hologramu (np. hololist, holobilboard, holoksiążka, holokartka, holoulotka, holozdjecia, holowizytówki, holowiadomość, hologazeta, holoczytnik, holokonferencja, holokalendarz, holotablica, holonotes, holoplan, holofon).
  • Hololiteratura – przedmiot wykładany w Gwiezdnej Akademii.
  • Hydron (ang. Hydrong) – odpowiednik liczby sto w Świecie Życzeń.

J Edytuj

  • Jaskinia Życzeń (ang. Wish Cavern) – tajemna jaskinia, w której przechowywane są kule życzeń.
  • Jaskrawka – roślina o słodkim zapachu.
  • Jaśnie przewodnicząca – najwyższa funkcja w samorządzie Gwiezdnej Akademii.
  • Jedwabnik – roślina, z której otrzymano perfumy, używane przez mamę Vegi.
  • Jezioro Świetliste (ang. Luminous Lake) – jezioro w sąsiedztwie Gwiezdnej Akademii. Słynie z fioletowych wód.

K Edytuj

  • Kaliope (ang. Calliope) – roślina (koloru żółtego.
  • Kalistoła – kwiat.
  • Kapitan Błyskot – opalizujące płatki śniadaniowe.
  • Kasjopek – dzień tygodnia w Gwiezdnej Krainie.
  • Keytar – instrument klawiszowy, na którym gra Libby; przewiesza się go przez ramię jak gitarę.
  • Kokometa (ang. Cocomoon) – roślina, z której robi się racuchy, zjadane w gronie rodzinnym podczas Festiwalu Iluminacji.
  • Kryształ mocy (ang. Power Crystal) – ...
  • Księgowość astralna – przedmiot wykładany w Gwiezdnej Akademii.
  • Księżycowa jagoda (ang. Moonberry) – owoc przypominający jagodę, którego Sage nie znosi.
  • Księżycowe pierze (ang. Moonfeather) – wypełnienie poduszek i kołder.
  • Księżycowe grzyby (ang. Mushmoons)
  • Księżycowy ser (ang. Mooncheese) – dodatek do ciastek biszkoptowych.
  • Księżylion (ang. Moonium) – liczba zbliżona do miliona w Świecie Życzeń.
  • Kule życzeń (ang. Wish Orb) – kule powstające z życzeń wypowiadanych w Świecie Życzeń. W Gwiezdnej Krainie są przechowywane w domach życzeń. Istnieją kule życzeń dobrych, złych i niemożliwych do darowania.
  • Kwantfasola (ang. Garble greens) – roślina jadalna, z której przyrządzano różne potrawy.
  • Kwiatozja (ang. Florafierce) – kwiat ułatwiający wyjście z labiryntu.

L Edytuj

  • Laboratorium Cybernetyki – miejsce, w którym studentki Gwiezdnej Akademii mają zajęcia praktyczne z robotyki.
  • Lalbelka (ang. Lallabelle flowers) – roślina.
  • Lolo – duży okrągły owoc o grubej skórce i aromatycznym, miękkim wnętrzu.
  • Lśniąca łapa (ang. Glisten Paw) – kryształ mocy Leony.
  • Lśniące Brzegi (ang. Shimmering Shores) – miejsce rekreacji; uczennice Gwiezdnej Akademii mogły tam wypożyczyć kanu.
  • Lśniący posiłek (ang. Sparkle Meal) – potrawa przyrządzana w Gwiezdnej Krainie.
  • Lśniący sok – napój mieszkańców Gwiezdnej Krainy.
  • Lśniotka (ang. Toothlight) – szczoteczka do zębów.
  • Lućma – owad podobny do występującej w Świecie Życzeń ćmy.
  • Lunaria (ang. Dododay/Lunaday???) – dzień tygodnia.
  • Lustrzana mantra (ang. Mirror Mantra) – powiedzenie wyjątkowe dla każdej Star Darling, dodające otuchy i siły – zarówno tej Star Darling, która je wypowiada, jak i autorowi życzenia.

Ł Edytuj

  • Łowczynie gwiazd – mieszkanki Gwiezdnej krainy zajmujące się chwytaniem na lasso przelatujących komet.

M Edytuj

  • Manipulowanie energią życzeń – umiejętność polegająca na wykonywaniu różnych czynności przy użyciu siły umysłu.
  • Metal słoneczny (ang. Solarmetal) – materiał, z którego zrobiono łóżko Ophelii.
  • Misja życzeniowa (ang. Wish Mission) – wyprawa Star Darling do Świata Życzeń, mająca na celu darowanie życzenia i zdobycie energii życzeń.
  • MO-J4 – robot oprowadzający po kampusie Gwiezdnej Akademii.
  • Musztardia (ang. Mustardia) – kwiaty, z których przyrządzano sos.

N Edytuj

  • Na czasoprzestrzeń – powiedzenie wyrażające niedowierzanie.
  • Na Jowisza – powiedzenie mieszkańców Gwiezdnej Krainy.
  • Na księżyc i gwiazdy – powiedzenie mieszkańców Gwiezdnej Krainy.
  • Negatyt (ang. Negatite) – produkt uboczny spełnienia negatywnych życzeń.
  • Neptunia (ang. Ballum) – roślina o jadalnych kwiatach.
  • Niebiańska Kafeteria (ang. Celestial Café) – stołówka na terenie kampusu Gwiezdnej Akademii.
  • Niebieskula (ang. Bluebubble) – ulubiony kwiat Vegi.
  • Niech gwiazdy będą z tobą/z wami – tradycyjne pozdrowienie w Gwiezdnej Krainie.
  • Niech mnie plamy na słońcu (ang. Sunspots) – powiedzenie wyrażające zdenerwowanie.
  • Nowa Zorza (ang. New Prism)

O Edytuj

  • Obserwatorium Świata Życzeń (ang. Wishworld Observation Deck) – miejsce, z którego studentki Gwiezdnej Akademii obserwują Świat życzeń.
  • Ogrodniczka życzeń – mieszkanka Gwiezdnej Krainy mająca za zadanie obserwować kule życzeń i informować o ich rozbłyśnięciu.
  • Ogrody Oświecenia (ang. Serenity Gardens) – urokliwe miejsce na wyspie pośrodku Jeziora Świetlistego.
  • Orionek – dzień tygodnia w Gwiezdnej Krainie.
  • Ozimelon (ang. Ozziefruit) – roślina, z której robiono dżem.

P Edytuj

  • Pająk tęczokulisty – dwunastonożne stworzenie tkające sieć.
  • Piłka gwiezdna (ang. Starball) – dyscyplina sportowa w Gwiezdnej Krainie podobna do piłki nożnej w Świecie Życzeń.
  • Podstawy myślenia życzeniowego – przedmiot wykładany w gwiezdnej Akademii.
  • Podwójny gwiezdny tydzień – jednostka czasu w Gwiezdnej Krainie.
  • Pomroczek pospolity – nakrapiany, fioletoworóżowy owad, znany z szalonych harców podczas pełni przypadających w ciepłe dni.
  • Promieniste Centrum Rekreacji (ang. Radiant Recreation Center) – należące do Gwiezdnej Akademii centrum sportu i fitnessu.
  • Promieniste Wzgórza (ang. Radiant Hills) – luksusowa dzielnica Gwiezdnego Miasta, w której znajduje się dom rodzinny Libby.
  • Przedszkole Małej Niedźwiedzicy – szkoła dla najmłodszych mieszkańców Gwiezdnej Krainy.
  • Przewodnik studenta (ang. Student Manual) – holoksiążka zawierająca spis praw obowiązków uczennic Gwiezdnej Akademii.
  • Punkóweczki (ang. Punkypows) – ulubione kwiaty Scarlet.

R Edytuj

  • Robaczek gwiazdojański (ang. Globerbeems) – stworzenie podobne do znanego w Świecie Życzeń robaczka świętojańskiego.
  • Rodanyt – przepiękny różowy minerał.
  • Roksylinda – roślina.
  • Różowy cynamonek (ang. Blushbelle) – ulubiony kwiat Libby o przepięknym zapachu.
S
  • Salon Błyskawic (ang. Lightning Lounge) – miejsce, w którym studentki Gwiezdnej Akademii mogą odpoczywać i spędzać wspólnie czas po zajęciach.
  • Selektor Strojów Świata Życzeń (ang. StarZap Wishworld Outfit Selector) – aplikacja w gwiazderze umożliwiająca dobór stroju charakterystycznego dla Świata Życzeń.
  • Smykałkowo (ang. Flairfield) – rodzinna miejscowość Leony.
  • Star Darlings – dwanaście dziewcząt wybranych przez lady Stellę do wypełnienia ściśle tajnych misji w Świecie Życzeń.
  • Stara Zorza (ang. Old Prism) – miasto, z którego pochodzi Cassie; jedna z pierwszych osad w Gwiezdnej Krainie.
  • Stellacja naukowa – część Gwiezdnej Akademii mieszcząca dział naukowy i sale zajęć.
  • Szkarłatnik – roślina o jaskrawoczerwonych kwiatach.
  • Szkoła Gwiazd (ang. Star Preparatory, Star Prep) – szkoła męska usytuowana po drugiej stronie Jeziora Świetlistego. Chodzą do niej Ganimed i Leebeau.
Ś
  • Świat Życzeń (ang. Wishworld) – planeta zamieszkana przez Życzeniowców (oni sami nazywają ją Ziemią).
  • Światłocień – magiczna pora dnia, gdy Słońce zaczyna zachodzić, a skóra Gwiezdnego Ludu rozświetla się intensywnym blaskiem
  • Świstjagoda (ang. Zoomberry) – popularny, smaczny owoc.
T
  • Talizman życzeń (ang. Wish Pendant) – przedmiot gromadzący energie życzeń i pomagający zlokalizować autora życzenia.
  • Teoria życzeń (ang. Wish Theory) – przedmiot wykładany w Gwiezdnej Akademii.
  • Transporter kosmiczny (ang. Cosmic Transporter) – automatyczny chodnik umożliwiający przemieszczanie się po kampusie Gwiezdnej Akademii.
  • Trzepotek (ang. Flutterfocus) – stworzenie podobne do występującego w Świecie Życzeń motyla.
W
  • WF (wszechświat i fizyka) (ang. P.E. (Physical Energy)) – zajęcia prowadzone w Gwiezdnej Akademii.
  • Wiek spełnienia (ang. Age of Fulfillment) – wiek, w którym w Gwiezdnej Krainie można rozpocząć naukę darowania życzeń.
  • Wiolina – roślina.
Z
  • Zagadnik (ang. Queezle) – kryształ mocy Vegi.
  • Zaświeciny (ang. Bright Day) – dzień narodzin mieszkańca Gwiezdnej Krainy, obchodzony co roku podobnie jak urodziny w Świecie Życzeń.
  • Zegar misji (ang. Countdown Clock) – urządzenie odmierzające czas w gwiazderze. Pokazuje, ile czasu zostało Star Darling do zakończenia misji.
  • Zeldapąk (ang. Zeldabloom) – kwitnąca roślina.
Ż
  • Żelkocuksy – nieduże okrągłe cukierki o wyjątkowo słodkim smaku.
  • Życzeniowcy (ang. Wishling) – mieszkańcy Świata Życzeń.
  • Życzykwiat (ang. Wish Blossom) – kwiat, który rozkwita z kuli życzeń po darowaniu życzenia.

---

  • Słoneczne Zdroje (ang. Solar Springs)
  • Śmierdziawka
  • Światłobłysk
  • Świergotki
  • Święto Dzielenia się Światłem
  • Tęczan irydu (ang. Iridusvapor)
  • Uroklit
  • Wodospady Astralne
  • Wstęp do darowania życzeń
  • Wstęp do życzeniologii
  • Wyspa Nieszczęść (ang. Isle of Misera)
  • Wyspa Supernowej (ang. Supernova Island)
  • Zagwiazdy
  • Zatoka Buszel
  • Zielone groszki
  • Złotola
  • Życzenioznawstwo